Bewegend leren

Stilzitten is al jaren de norm in het onderwijs. Daar brengen wij verandering in. Het is onze missie om bewegend leren als vast onderdeel te verwerken in ons lesprogramma. Voor de groepen 1 t/m 8. Denk hierbij aan bewegend leren in de klas o.a. tafels oefenen met een balspel, leren tellen met springen. Maar ook buiten op het plein wordt bewegend leren veelvuldig ingezet. Denk hierbij aan het oplossen van raadsels, voorwerpen zoeken en tellen, klokkijken en nog veel meer.

De wetenschap is het erover eens: voldoende bewegen heeft grote positieve gevolgen voor de ontwikkeling van onze hersenen en is dus onmisbaar in het onderwijs!

Een aantal voordelen van bewegend leren op een rij:

Bewegen is gezond

Bewegen is erg goed voor je. Door te bewegen voorkom je overgewicht en blijf je gezond.

Betere concentratie

Door bewegen en leren af te wisselen of zelfs te combineren kun je je beter concentreren.

Betere schoolprestaties

Uit steeds meer onderzoeken blijkt dat meer bewegen leidt tot betere schoolprestaties.

Beter zelfbeeld

Bewegen heeft bij kinderen ook een positief effect op zelfvertrouwen, zelfbeeld en sociaal gedrag.

Meer plezier

Bewegen toepassen in de klas maakt school leuker voor leerlingen en voor docenten.

Gemaakt om te bewegen

We doen onszelf en ons lichaam een groot plezier met bewegen. We zijn er voor gemaakt.